FANDOM

Zygmunt Karasiewicz
Zygmunt Karasiewicz
Status Żyje
Data i miejsce urodzenia 1954
Nieszawa
Zawód Dozorca w zoo
Rodzina Stanisław Karasiewicz (ojciec)
Maria Karasiewicz (matka)
Debiut Śmierć w parku
Aktor Mariusz Saniternik

Zygmunt Karasiewicz - przestępca, który pojawił się w odcinku Śmierć w parku.

Opis postaci Edytuj

Zygmunt Karasiewicz pochodził z Nieszawy. Nie wiadomo w którym roku przybył do Łodzi. W 1992 roku usiłował zgwałcić kobietę. Został aresztowany i skazany na półtora roku więzienia. Od wyjścia z więzienia do jesieni 2011 roku, o jego losach nic nie wiadomo.

W 2011 roku jest dozorcą w łódzkim zoo. Odpowiada on za sprzątanie zwierzętom klatek. Nie ma stałego miejsca zamieszkania, przez co mieszka w niewielkiej kanciapie na terenie zoo. Karasiewicz sprawia wrażenie osoby w pełni zresocjalizowanej.

Jesienią 2011 roku Karasiewicz przypadkiem zostaje zamieszany w morderstwo. Pewnego dnia wychodzi z zoo i idzie do pobliskiego Parku na Zdrowiu, w celu zapalenia papierosa. W pewnym momencie słyszy krzyk kobiety. Gdy zjawia się na miejscu znajduje zwłoki zamordowanej Anny Radnickiej. Obawiając się oskarżenia o morderstwo przeciąga zwłoki kobiety w krzaki i ucieka, jednak został zauważony przez spacerującą staruszkę. Dzięki zeznaniom staruszki udaje się go namierzyć i staje się głównym podejrzanym.

Gdy zeznania Karasiewicza wskazują na jego niewinność, Marek Bromski organizuje konfrontację na miejscu zbrodni, na którą stawiają się Karasiewicz oraz Krzysztof i Karolina Fuks. W trakcie rekonstrukcji zdarzeń, Alex przynosi Bromskiemu gałąź, którą rzekomo zamordowano Radnicką (w rzeczywistości gałęzi, którą zabito kobietę nie odnaleziono i była to przypadkowa gałąź przyniesiona w celu prowokacji). Wtedy Karolinie Fuks puszczają nerwy i przyznaje, że to ona zamordowała kobietę, twierdząc że miała dość natrętnej kochanki męża.

Wobec zaistniałych okoliczności, Zygmunt Karasiewicz zostaje oczyszczony z zarzutów i wypuszczony na wolność.