FANDOM

Wiktor Bednarz
Wiktor Bednarz
Status Żyje
Zawód Stroiciel instrumentów
Rodzina Martyna Bednarz
(była żona)
Adam Bednarz (syn)
Debiut Okrutna prawda
Aktor Andrzej Mastalerz

Wiktor Bednarz - morderca, który pojawił się w odcinku Okrutna prawda.

Opis postaci Edytuj

Wiktor Bednarz był dobrze zapowiadającym się pianistą. Miał żonę i syna. W wakacje 2011 roku, żona przypadkiem przytrzasnęła mu rękę drzwiami od samochodu. W efekcie Bednarz miał sparaliżowany palec, co wymusiło zakończenie przez niego kariery pianisty. Bednarz nigdy nie wybaczył tego żonie i rozwiódł się z nią.

Po koniec 2013 roku mężczyzna napada na sklep jubilerski, w którym pracuje jego była żona. Najpierw strzela do kamer monitoringu, z wyjątkiem jednej, następnie za pomocą dyktafonu, każe pakować pracownicom kosztowności do torby. Po chwili jedna z kobiet orientuje się, że napastnikiem jest jej były mąż. Wtedy Bednarz strzela do obu kobiet i ucieka. Martyna Bednarz przeżyje postrzał, natomiast Iwona Holtz nie.

Ranne kobiety znajduję Wojciech Jurczak, właściciel sklepu. To na niego padną pierwsze podejrzenia, gdyż nie będzie miał alibi na czas zbrodni. Gdy z ruchu warg na nagraniu z kamery udaje się odczytać co mówiła Martyna Bednarz do napastnika, okazuje się, że ta znała sprawcę. Umacnia to podejrzenia wobec Jurczaka. Mężczyzna przyznaje się w końcu do kradzieży pieniędzy z kasy, gdyż potrzebował je na narkotyki.

W czasie przesłuchania, Wiktor Bednarz stwierdza, że w czasie napadu był w swoim mieszkaniu. Sąsiad ma to potwierdzić. Okazuje się jednak, że sąsiad nie widział Bednarza, a słyszał go jak grał w mieszkaniu na pianinie. Później okaże się, że Bednarz ustawił radio na odtwarzanie muzyki klasycznej by zapewnić sobie alibi.

Następnego dnia Bednarz przychodzi do szpitala. Mówi do nieprzytomnej żony. Dziękuję jej za syna, a jednocześnie ma pretensje do niej, że za słabo trenowała z synem grę na pianinie. Po chwili usiłuje udusić ją poduszką. Powstrzymuje go od tego pielęgniarka. Bednarz jednak ucieka.

Jedzie do sali koncertowej i razem z synem gra na pianinie. Po chwili do sali wkraczają Michał Orlicz, Ryszard Puchała oraz Alex. Orlicz podchodzi do ojca i syna. Wtedy Bednarz wyciąga pistolet i przystawia do siebie syna, by się nim zasłonić. Gdy próbuje go zajść od tyłu Alex, strzela do niego, jedna niecelnie. W tym czasie Adam wyrywa się ojcu. Czując się bezradnym, Bednarz przystawia sobie pistolet do głowy, chcąc popełnić samobójstwo. Wtedy Orlicz wyrywa mu pistolet i aresztuje go.

W odcinku nie wyjaśnia się, czy Wiktor Bednarz napadając na sklep jubilerski od początku planował zabić obie pracownice, czy postrzelił je, bo został rozpoznany przez byłą żonę.