FANDOM

Tomasz Rybarczyk - morderca, który pojawił się w odcinku W ostatniej chwili.

Opis postaci Edytuj

Tomasz Rybarczyk był pielęgniarzem w Centralnym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Łódzkiego. W przeszłości zażywał narkotyki. W czerwcu 2015 roku na jego oddział trafia Paweł Zadrożny, dziennikarz śledczy opisujący proceder handlu bronią. Wówczas zgłaszają się do niego Barski i Nowak, żołnierze gangstera Adama Sznajdera. Mężczyźni zlecają Rybarczykowi zabójstwo dziennikarza. Pielęgniarz z nieznanych powodów zgadza się - być może chciał zarobić na narkotyki, choć jego przyjaciółka Izabella Łaniewska stwierdzi później, że Rybarczyk z tym skończył.

W obawie o swoje bezpieczeństwo, pielęgniarz robi zdjęcia Barskiemu i Nowakowi. I zostawia informację dla Łaniewskiej, że gdyby coś mu się stało, to ci dwaj są za to odpowiedzialni. Rybarczyk wstrzykuje dziennikarzowi potas, przez co ten umiera. Wieczorem, gdy chce się rozliczyć z przestępcami, ci zrzucają go z wiaduktu nad ulicą Józefa Piłsudskiego w Łodzi. Obaj liczą, że śmierć Rybarczyka zostanie uznana za samobójstwo.

Sprawę bada Michał Orlicz, jednak wkrótce śledztwo zostaje mu odebrane przez Maksymiliana Zygiera, który obawia się, że to mogłoby zniszczyć jego śledztwo prowadzone przeciwko Sznajderowi. Orlicz jednak nie rezygnuje. Gdy Łaniewska znajduje informację od Rybarczyka, napotyka Barskiego i Nowaka. Ci chcą ją zamordować, ale kobiecie udaje się zadzwonić po Orlicza, który razem z Alexem ratuje ją i aresztuje przestępców.