FANDOM

Marian Brożek
Marian Brożek
Status Żyje
Zawód Biznesmen
Debiut Tajemnica spowiedzi
Aktor Jacek Lenartowicz

Marian Brożek - morderca i herszt gangu napadającego na TIR-y oraz mordującego ich kierowców, który pojawił się w odcinku Tajemnica spowiedzi.

Opis postaci Edytuj

Marian Brożek był biznesmenem, jednak o szczegółach jego działalności nic nie wiadomo. W styczniu 2014 roku nawiązał kontakt z niejakim Schwartzem - obywatelem Niemiec, który był właścicielem firmy ubezpieczeniowej, specjalizującej się w ubezpieczeniach TIR-ów oraz ich ładunków. Schwartz wie, która ciężarówka przewozi określony towar. Obaj dogadują się co do podziału ról oraz zysków i Schwartz wystawia im pojazdy jadące z Hamburga do Kijowa i transportujące leki o wartości 10 milionów euro. Skradziony towar planują sprzedać na Białorusi. Brożek zatrudnia do napadów trzech Białorusinów - Olega Waronina, Dmitrija Kowalowa oraz Alaksandra Poronina, który nie wie, że gang będzie mordował kierowców skradzionych pojazdów.

W styczniu Waronin i Kowalow dokonują dwóch kradzieży. Nocą zakradają się na parking dla ciężarówek na autostradzie, następnie jeden z nich włamuje się do upatrzonego pojazdu i dusi śpiącego kierowcę. Pierwszego morderstwa dokonuje Waronin, drugiego Kowalow. Po pierwszym morderstwie, skradzionego TIR-a wywiózł do Mińska, nieświadomy niczego Poronin. Zwłoki zamordowanego kierowcy zostały ukryte w opuszczonej stodole. Gdy dokonują drugiego morderstwa, cały gang spotyka się by przekazać TIR-a Poroninowi, który znów pojedzie nim na wschód. Poronin zauważa jednak w bagażniku auta Kowalowa zwłoki kierowcy. Poronin natychmiast deklaruje, że się wycofuje. Zdenerwowany Brożek postrzeliwuje go i każe Białorusinom ukryć jego zwłoki w stodole. Gdy obaj przenoszą do stodoły zwłoki kierowcy, wciąż żywy Poronin wydostaje się z bagażnika i dobiega do drogie, gdzie pomagają mu przypadkowo napotkani ludzie.

Trafia do szpitala, gdzie prosi o rozmowę z księdzem. Opowiada księdzu Adamowi o całym gangu, po czym umiera. Wszystkiemu przygląda się Dmitrij Kowalow. W szpitalu zjawia się Michał Orlicz, który prowadzi śledztwo w sprawie zaginionych kierowców. Jednak ksiądz zasłania się tajemnicą spowiedzi i nie mówi nic Orliczowi. Orlicz, Ryszard Puchała oraz Alex, jadą do miejsca, skąd Poronina zabrało pogotowie - chcąc ustalić skąd przybiegł. Alex łapie trop i doprowadza policjantów do stodoły, gdzie znajdują zwłoki dwóch zaginionych kierowców TIR-ów.

Następnego ranka na parkingu dla TIR-ów pojawia się ksiądz Adam, który ostrzega kierowców przed niebezpieczeństwem, nie zdradzając jednak zbyt wiele. Gdy idzie do szpitala porywają go Waronin z Kowalowem i przywożą do opuszczonego magazynu kolejowego. Brożek, chce wiedzieć co ksiądz powiedział policji, ale ksiądz odmawia po raz kolejny powołując się na tajemnicę spowiedzi. Sfrustrowany Brożek zamyka księdza w piwnicy. Nocą Białorusini wyruszają porwać kolejnego TIR-a. Nie wiedzą, że parkingi są obstawione przez policję. Gdy Kowalow chce się włamać do kolejnego pojazdu, Alex szczekając budzi kierowcę i napastnik rezygnuje. Obaj Białorusini opuszczają parking, ale śledzi ich Puchała. Mężczyźni jadą do hotelu. W recepcji Puchała ustala ich tożsamość. Tymczasem ksiądz usiłuje uciec z piwnicy, jedna Brożek łapie go przywiązuje do belki. Następnie psychopata znęca się psychicznie nad więźniem.

Następnego ranka, gdy Waronin i Kowalow opuszczają hotel, są śledzeni przez Orlicza, aż do magazynu. Brożek nie rezygnuje z porwania trzeciego TIR-a; mówi Białorusinom, że napadną na niego w innym miejscu. Po chwili zleca Waroninowi zabicie księdza. Tymczasem, ksiądz uwolnił się z więzów i podszedł do okna. Zauważają go policjanci. Orlicz każe Alexowi zlokalizować księdza, do którego przychodzi Kowalow. Gdy chce go wyciągnąć z piwnicy, Alex atakuje go, a jego krzyki alarmują Brożka i Waronina. Waronin biegnie pomóc Kowalowi, gdy zjawia się Puchała. Waronin gwałtownie odwraca się, trzymając w ręku pistolet, wtedy Puchała postrzeliwuje go w ramię. W innej części budynku, Orlicz poszukuje Brożka. Nie wie, że mężczyzna ma nóż i próbuje go zajść od tyłu. Zauważa to Alex, który rzuca się na półkę, która następnie przygniata Brożka, raniąc go. W ten sposób, gang został rozbity. Następnego dnia policjanci dowiadują się o szczegółach funkcjonowania gangu oraz Schwartzie.