FANDOM

Marek Pokorski
Marek Pokorski
Status Żyje
Zawód Ochroniarz
Rodzina Sylwia Pokorska (żona)
Adam Pokorski (syn)
Natalia Pokorska (córka)
Debiut Uciekinierzy
Aktor Bartłomiej Topa

Marek Pokorski - przestępca i alkoholik, który pojawił się w odcinku Uciekinierzy.

Opis postaci Edytuj

Marek Pokorski jest ochroniarzem. Jest alkoholikiem. Przez swój nałóg wielokrotnie miał problemy. Jakiś czas temu, gdy poszedł z kolegami do baru, w napadzie agresji pobił kelnerkę. Był wielokrotnie przyłapywany przez swojego szefa na piciu w pracy, jednak przełożony zwykle mu to odpuszczał. Pewnego majowego dnia w 2014 roku, zostaje ponownie przyłapany przez szefa, który ostatecznie zwalnia go z pracy. Zbieg okoliczności sprawia, że zostaje zwolniony w dniu urodzin syna.

Pijany wraca do domu. Tam wszczyna awanturę z żoną, o to że rozmawiała o nim ze swoim lekarzem. Wściekły Pokorski uderza zonę w twarz. Przestraszona kobieta zamyka się w łazience i grozi mężowi rozwodem oraz odebraniem dzieci. To jeszcze bardziej prowokuje Pokorskiego i wielokrotnie strzela w kierunku zamkniętych drzwi od łazienki. Jeden z pocisków trafia jego żonę w brzuch. Świadkiem tych wydarzeń jest jego córka Natalia, która ucieka z mieszkania. Pokorski przekonany o śmierci zony postanawia, że zabija również dzieci, a na końcu siebie. W rzeczywistości jego zona jest tylko ciężko ranna i przeżyje postrzał. Gdy wychodzi z mieszkania, postrzeliwuje sąsiada w nogę i wyrusza tropem swojej córki.

Natalia spotyka brata na ulicy i kłamie go o sytuacji w mieszkaniu. Dzieci zaczynają całodzienną tułaczkę. Tymczasem pijany Pokorski objeżdża samochodem okolicę. Później decyduje się porzucić swój samochód i ukraść inny, co też czyni. Wie, że policja poszukuje jego oraz dzieci.

Dzieci spędzają na powietrzu całą noc, a rankiem decydują się iść do znajomej Pani Nowackiej. Pokorski podejrzewa, że dzieci udadzą się właśnie tam i już na nie czeka. Tymczasem Michał Orlicz po całonocnym poszukiwaniu dzieci, dowiaduje się o istnieniu Nowackiej i jedzie pod jej dom. Jest świadkiem jak Pokorski wpycha dzieci do samochodu i zaczyna nim uciekać. Rozpoczyna się pościg. Policjanci zaganiają uciekiniera na parking przy Atlas Arenie i otaczają go. Zdesperowany pijak zaczyna strzelać do funkcjonariuszy, jednak postrzeliwuje go Lucyna Szmidt. Ranny pijak próbuje wskoczyć do pojazdu, w którym są dzieci, jedna wypada z niego, jednocześnie zwalniając hamulec. Samochód z dziećmi toczy się w kierunku przepaści, jednak w porę wskakuje do niego Alex i wrzuca bieg, czym zatrzymuje go tuż przed spadkiem z wysokości.

Pokorski zostaje aresztowany. Na komendzie policji Adam i Natalia dowiadują się, że ich matka przeżyła postrzał i dojdzie do siebie.