Komisarz Alex Wiki
Advertisement
Komisarz Alex Wiki

Lucyna Szmidt - oficer policji, główna bohaterka serialu. Od 8 sezonu nie pracuje w Łodzi. Występuje ponownie w 10 serii. Partnerka Piotra Górskiego. W 185 odcinku wyjeżdża do Indii. W 188 odcinku jest pokazana w komputerze.

Wygląd[]

Lucyna ma długie rude włosy i niebieskie oczy. W prawie każdym odcinku nosi dżinsy, glany, trampki lub sandały. Ze względu na wygląd Marek się w niej podkochiwał. Zawsze, kiedy przychodzi na komendę ma na sobie makijaż. Najczęściej włosy związuje w kitkę, rzadziej w koka. Tylko okazjonalnie ma rozpuszczone włosy.

Zachowanie[]

Jest bardzo sprytna i ostra, znana z ciętego języka. Kocha Alexa, choć początkowo odnosiła się do niego z niechęcią. Jej najlepszymi przyjaciółmi są Ryszard Puchała i Marek Bromski. Po śmierci Marka nie mogła dojść do siebie. Nie mogła też znieść, że Michał zajmie miejsce Marka. Lecz później zaczyna czuć coś do Michała. Jest profesjonalistką bezwzględną dla przestępców. Bardzo dobrze posługuje się bronią.

Praca na komendzie[]

Lucynę poznajemy już od pierwszego odcinka. Początkowo pracowała z Markiem i Puchałą. Miała przeprowadzić się na Mazury i pracować na komendzie w Olsztynie razem ze swoim narzeczonym, jednak zrezygnowała z tego pomysłu. Potem miejsce Bromskiego przejął Michał Orlicz, który stał się jej nowym szefem. W odcinku 92 jej miejsce zastępuje Ewa Krassowska, ponieważ Lucyna dostaje awans i wyjeżdża z Łodzi do Wrocławia. Powraca w odcinku 121, gdy jako komisarz z wrocławskiej komendy rozwiązuje sprawę w Szczytnie i przy tym poznaje komisarza Piotra Górskiego. Przez to później wraca do Łodzi i nawiązuje z komisarzem nić porozumienia. W odc. 151 była na randce z Piotrem Górskim którą przerwał telefon, alarmujący o ataku nożownika. W sezonie 13 zostaje partnerką Górskiego. W odc. 156 ulega wypadkowi podczas wybuchu bomby i zapada w śpiączkę. Na komendę wraca w odc. 159. W odcinku 185 wyjeżdża do Indii. W odcinku 188 jest pokazana z komputera.