FANDOM

Andrzej Wójcik
Andrzej wójcik
Status Żyje
Zawód Prawnik
Rodzina Maria Wójcik (żona)
Anna Wójcik (córka; nie żyje)
Debiut Sekret
Aktor Tomasz Sapryk

Andrzej Wójcik - morderca, gwałciciel i pedofil, który pojawił się w odcinku Sekret.

Opis postaci Edytuj

Andrzej Wójcik był prawnikiem oraz pedofilem. Zaczął gwałcić własną córkę Annę, jeszcze zanim ta skończyła 12 lat. Zastraszał swoją córkę i żonę, przez co jego czyny przez długie lata nie wychodziły na jaw. Gdy córka dorasta, wyprowadza się z rodzinnego domu i chcąc zwalczyć traumę z dzieciństwa zapisuje się na terapię. Dziewczyna opowiada terapeucie co przez lata robił jej ojciec. Dziewczyna popełnia jednak błąd - pewnego dnia mówi ojcu, że zamierza na niego donieść organom ścigania. Wtedy Andrzej Wójcik postanawia zabić córkę.

Anna mieszkała w niewielkim pokoju w palmiarni, gdzie pracowała. Pewnego dnia przyszedł do niej ociec pod pretekstem rozmowy. Gdy dziewczyna nie widziała dosypał jej do jedzenia środki nasenne. Gdy dziewczyna zasnęła, wstrzyknął jej do jedzenia heroinę, a na jej ciele dokonał nakłuć, co miało sugerować, że dziewczyna była narkomanką, która pechowo przedawkowała.

Plan Wójcika niemal wypalił, podczas badań zwłok Anny, lekarz jako przyczynę zgonu uznaje przedawkowanie i wydaje ciało rodzinie do pochówku. Jednak badania toksykologiczne potwierdziły, że dziewczynie podano środki nasenne. Wyniki badań trafiły do rąk Leona Bergera dopiero w dniu pogrzebu Anny i Marek Bromski był zmuszony zabrać zwłoki Anny prosto z pogrzebu. Berger nie ma wątpliwości, że wszystkie nakłucia na ciele dziewczyny powstały jednego dnia i że ktoś upozorował ją na narkomankę.

Spanikowany Wójcik w obawie przed schwytaniem usiłuje zabić terapeutę Anny, pozorując wypadek samochodowy. Na szczęście terapeuta przeżywa, ale Wójcik włamuje się do jego gabinetu i kasuje kartę pacjenta Anny, gdzie jest zapisane, że ta padła ofiarą gwałtu kazirodczego. Wtedy do śledztwa włącza się Ewa Wilk, która na rodzinnych nagraniach zauważa, że Anna bała się ojca. Gdy Bromski chce przesłuchać matkę ofiary, Andrzej Wójcik robi ile się da by do tego nie dopuścić. Sterroryzowana przez męża kobieta próbuje odebrać sobie życie skacząc z wieżowca. Ratuje ją Alex, który odciąga kobietę od krawędzi budynku.

Na przesłuchaniu Maria Wójcik opowiada ze szczegółami co Andrzej robił ich córce. Wtedy na komendę policji przychodzi wściekły Andrzej, który oskarża Bromskiego o prześladowanie jego rodziny. Bromski zachowuje jednak spokój i aresztuje go pod zarzutem morderstwa oraz gwałtów na córce.